fredag 4 december 2009

Dop 1:a Advent

I söndags 29 nov, första advent döptes jag i
Varbergs Kyrka!
Solen var framme och lyste upp dagen när
mina vänner och släktingar kom för att fira mitt dop!
Tusen tack, alla ni som kom och förgyllde min dag.
All uppståndelse innan dopet och själva dopet gjorde
mig baota trött och avslappnad när det väl var över.
Det var därför jag sov så mycket. TACK, för alla
roliga presenter:)
ME LOVE!

Mitt dopkort som kära pyssellisa designade ihop!

Vi började dopdagen med brunch tillsammans
med mina blivande gudföräldrar och farbror D!

Min mysiga gudmor Gullis, som skrev en jätte
fin dikt till mig som hon läste upp i kyrkan:

När din röst är svag,
då är jag din röst

När du tvivlar,
då är jag din säkerhet

När du står frågande,
är jag ditt svar

Där du inte hittar
är jag din karta

Nu är du bara ett barn,
men med en styrka,
personlighet stark som stål,
med en glädje som smittar &
du är allt för dem som älskar dig.

Jag kan inte bärga mig
tills jag får se dig växa upp.

Du har för alltid mitt hjärta i din hand.

Farbror D, lika som bär?!

Min busiga gudfar Kalle!

I kyrkan. Vi har inte så många kort ifrån
kyrkan, har ni som var med några fina kort
får ni gärna kontakta mina föräldrar och sända
dom till oss, tack!

Jag i min dopklänning, i mormors knä, efter 3 h
sömn i vagnen:)
Livet är så gott, nu är jag döpt och belåten.

Inga kommentarer: